بشر از بدو خلقت تا کنون، نیازمند ارائه خدمات درمانی بوده است. در این میان مشکلات مربوط به حوزه دهان و دندان، اهمیت بیشتری دارد. زیرا اهمیت ندادن به این دست از مشکلات، علاوه بر ایجاد بیماری های بسیار، در زیبایی صورت نیز تاثیرگذار است. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارائه خدماتی نظیر دندان پزشکی، دیگر معضل تلقی نمی شود.

با تلاش و برنامه ریزی مسئولین محترم کشور، اکنون درمانگاه ها، مطب ها و بیمارستان ها، مجهز به انواع تجهیزات پیشرفته ارائه خدمات دندان پزشکی می باشند. از طرفی، دندان پزشکان بسیاری نیز با مهارت بالا، سعی در حل مشکلات دهان و دندان هم وطنان عزیزمان دارند. حال سوال اینجاست که چرا با وجود پیشرفت های روزافزون در علم دندان پزشکی، تجهیز بودن مراکز درمانی و وجود دندان پزشکان متبحر، مراجعه هم وطنان عزیزمان به مراکز ارائه دهنده خدمات پایین است؟ دنیا هر لحظه در حال تغییر است. شرایط دیروز با امروز متفاوت است، همچنان که امروز با فردا.  مطالعه آمارهای زیر راه ما را برای حرکت به سوی آینده مشخص می سازد. پیشرفت صحیح و برنامه ریزی برای آینده فقط با اطلاعات دقیق مربوط به گذشته و اکنون میسر خواهد بود. در ارتباط با سلامت، آمارهای مهمی مانند جمعیت، شیوع بیماری های گوناگون، واحدهای درمانی، تجهیزات مورد استفاده، هزینه ها و درآمدها و ... لازم هستند تا بتوان برنامه ریزی درستی انجام داد. بر اساس آمار رسمی، سالیانه بیش از 25 میلیون دندان قابل ترمیم، کشیده می شود و از هر 100 نفری که دندان پوسیده دارند، تنها 10 نفر به دندانپزشک مراجعه می نمایند! این در حالی است که تعداد کل مراکز درمانی و بهداشتی در کشور بیش از 6000 واحد است که حدود 2983 مرکز دارای یونیت دندانپزشکی بوده و از این تعداد، حدود 1000 مرکز واجد یونیت فعال می باشند. استان تهران با 202 مرکز بهداشتی درمانی دارای یونیت دندانپزشکی، بیشترین تعداد مرکز را دارا می باشد.
از طرفی از 1000 مرکز یونیت دار، تقریبا 500 واحد، صرفا دندانپزشکی می باشند. همچنین حدود 16000 مطب دندانپزشکی در سراسر کشور وجود دارد که این عدد پس از کسر دندان پزشکان مهاجر به خارج از کشور، دندان پزشکان متوفی، دندان پزشکان عمدتا جوان فاقد مطب و دندان پزشکان غیر شاغل در حرفه دندان پزشکی از مجموع 24000 دندان پزشک دارای شماره نظام پزشکی به دست آمده است.
در حالت کلی، دندان و بهداشت دهان و دندان در ایران برای مردم اهمیت چندانی ندارد، یعنی اگر برای یک دل درد ساده به پزشک مراجعه می شود. اما درد دندان معمولا با مسکن های خود تجویزی ساکت می شود و فراموش می شود!! مگر این که کار به جای باریک بکشد تا فرد را وادار کند به دندان پزشکی مراجعه کند. باید این نکته را مد نظر داشت که هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در همه کشورهای جهان گران است و حتی می توان گفت این هزینه ها در ایران  نسبت به سایر کشورها کمتر است! اما، وضعیت اقتصادی مردم و تحت‌پوشش بیمه‌نبودن همه این خدمات، هزینه‌های سنگینی را بر مردم تحمیل می‌کند.
از طرف دیگر، در چند سال گذشته به‌دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت تجهیزات دندانپزشکی و به تبع آن خدمات درمانی افزایش چشمگیری داشته است. همچنین، اگرچه هزینه‌های دندان‌پزشکی در تمام کشورها بیشتر از سایر خدمات است، واقعیت این است که در بسیاری از کشورها بحث پیشگیری قوی‌تر است، بنابراین کسانی که می‌خواهند خدمات درمانی دندان پزشکی بگیرند، تعداد کمتری دارند.
در هر حال در ایران وضعیت به گونه ای است که ضرب المثل علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد رعایت نمی شود و در رابطه با بحث پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان گفته می‌شود به ‌دلیل فرهنگ غالبی که در کشور وجود دارد ، مردم به دنبال این هستند که پس از ایجاد مشکل به دنبال رفع آن برآیند و به همین دلیل،  به‌طور طبیعی مراجعه مردم و توجه آنها به درمان بیشتر است.
به این ترتیب است که به‌رغم افزایش دندان‌پزشکان، دانشکده‌های دندانپزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی، آنچه افزایش پیدا کرده خدمات درمانی است و نه خدمات پیشگیری و توجه مردم نسبت به بحث پیشگیری کمتر است. حال که ریشه مشکل را شناسایی کردیم، بد نیست به طور خلاصه، دلایل عدم مراجعه به دندان پزشکی را بررسی کنیم:
ما کارشناسان دنیای آرامش عوامل موثر در این عدم مراجعه را شناسایی کرده و به آنها اشاره می کنیم:
1- بالا بودن هزینه های درمان دندان پزشکی.
2- تدریجی بودن فرآیند از بین رفتن دندان.
3- حس ترس از محیط درمانی یا متبحر بودن دندان پزشک.
4- عدم اعتماد به صحت گفتار یا تعرفه درمانی.
5- عدم آگاهی در زمینه اهمیت رسیدگی به مشکلات دهان و دندان.
در این میان، سایر خدمات درمانی مانند پوست مو زیبایی، رادیولوژی، فیزیوتراپی و عینک و اپتومتری، توسط بیمه های تکمیلی حمایت نمی شوند و از طرفی مانند دندان پزشکی، هزینه های بالایی نیز دارند.
برآن شدیم تا تمامی نیازهای هم وطنان عزیز را در حوزه خدمات درمانی با اعطای حق اشتراک یک ساله استفاده از خدمات دندان پزشکی، پوست مو زیبایی، رادیولوژی، فیزیوتراپی و عینک و اپتومتری، با تخفیف 20 الی 60 درصدی، برطرف نماییم تا با کمک شما، گامی در راستای بهبود وضعیت مذکور برداریم.
دفترچه دنیای آرامش پارسیان و مزایای آن در مقایسه با خدمات عمومی بیمه ها:
در کشور ما ، سازمانهای بیمه گر دولتی و پایه شامل سازمان تامین اجتماعی ، سازمان خدمات درمانی و بیمه سلامت ایرانیان بعنوان بیمه گران اول و پایه و شرکتهای بیمه گر با مجوز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بعنوان ارائه دهندگان خدمات بیمه درمان در قالب بیمه تکمیلی ، متولی تامین هزینه درمان هموطنان عزیزمان هستند.
سازمانهای بیمه گر پایه برخی از خدمات اولیه و عمومی دندانپزشکی را تقبل کرده و شرکت های بیمه گر دولتی یا خصوصی نیز تنها در قالب بیمه تکمیل درمان و فقط به شرط قرارداد گروهی و با دریافت حق بیمه ای نسبتا بالا و وجود فرانشیز ( درصدی از خسارت که در تعهد بیمه گر نمی باشد ) و حداقل سقف تعهدات و با محدودیت سنی ، مبادرت به ارائه برخی خدمات دندان پزشکی می نمایند ، که این امر یکی از مهمترین علل عدم مراجعه افراد جهت مداوا و معالجه می باشد که البته محاسبات در تمام دنیا و در تمامی شرکت های بیمه ای به همین شکل است.
بعنوان مثال در بیمه درمان تکمیلی معمولا هر بیمه شده بصورت میانگین سالانه مبلغ 2600000 ریال حق بیمه پرداخت و با توجه به نسبت حق بیمه پرداختی حداکثر 4000000 ریال امکان استفاده از برخی خدمات دندانپزشکی با کسر فرانشیز معمول را خواهد داشت.
برخی تفاوتهای موجود در بیمه های تکمیل درمان و خدمات اشتراک دنیای آرامش پارسیان  در جدول زیر آمده است:

در صورت داشتن بیمه تکمیل درمان گروهی

در صورت تهیه اشتراک دنیای آرامش پارسیان

بیمه تکمیلی صرفا گروهی بوده و برای اخذ بیمه نامه حداقل 22 نفر از کارکنان یک مجموعه می بایست همزمان با هم اقدام کنند

کلیه افراد به صورت انفرادی می توانند از خدمات  دنیای آرامش پارسیان استفاده نمایند.

حق بیمه دندانپزشکی در بیمه های تکمیلی حداقل برای هر نفر در سال حدودا 2000000 ریال می باشد.

هزینه اشتراک و استفاده از خدمات دنیای آرامش پارسیان به ازای هر شخص در سال، 680000 ریال است.

افراد بالای 65 سال می بایست 1.5 برابر و افراد بالای 70 سال باید 2 برابر حق بیمه پرداخت نمایند.

عدم محدودیت سنی در مشترکین دنیای آرامش پارسیان

بیمه شده میبایست کلیه هزینه معالجات را در ابتداپرداخت نموده و و مدارک آن را به شرکت بیمه تحویل و پس از طی مراحل اداری در صورت تائید شرکت بیمه، غرامت دریافت نماید.

مشترکین دنیای آرامش پارسیان، صرفا سهم خود از هزینه معالجات را بر اساس تعرفه شرکت پرداخت می نمایند و نیازی به طی مراحل اداری نمی باشد.

سقف تعهدات دندانپزشکی در بیمه بسیار محدود و برای هر نفر یا هر خانواده بصورت میانگین 4000000 ریال در طول سال می باشد.

مشترکین دنیای آرامش پارسیان، هیچ سقف یا محدودیتی ندارند.

عدم ارائه برخی خدمات تخصصی دندانپزشکی از قبیل ارتودنسی ، ایمپلنت ، جراحیهای زیبایی ، لثه و ...

کلیه خدمات قابل ارائه می باشد.

لزوم برخورداری از بیمه گر اول (سازمان تامین اجتماعی یا خدمات درمانی) جهت اخذ پوشش بیمه تکمیلی

نیازی به داشتن بیمه گر اول نیست.

عدم تعهد در پیگیری مشکلات احتمالی بوجود آمده بین بیمار و مرکز درمانی.

نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات به مشترکین و پیگیری مشکلات احتمالی تا حصول رضایت مشترک

عدم تضمین و گارانتی خدمات ارائه شده توسط مراکز طرف قرارداد

گارانتی و تضمین خدمات دندانپزشکی ارائه شده از سوی مراکز طرف قرارداد با این شرکت به مدت یکسال از زمان مراجعه و معالجه مشترک